diumenge, 30 d’agost del 2009

ESQUEIXADA DE BACALLA AMB ALBERGINIA ESCALIVADA


Aquest estiu vaig decidir fer una esqueixada de bacallà perquè feia molt temps que no en feia. Al moment de fer-la vaig veure que tenia tres albergínies escalivades a la nevera per fer mutabal i vaig pensar de posar-ne una a l'esqueixada a veure com quedava.

Ingredients:
  • 400 gr. de bacallà sec per esqueixar
  • 2 cebes tendres
  • 1 pebrot verd o vermell
  • 4 tomàquets madurs
  • 1 albergínia escalivada
  • olives
  • sal
  • pebre
  • oli d'oliva
  • el suc de mitja llimona
  • crema de vinagre de Mòdena


Elaboració:
Esqueixeu el bacallà i poseu-lo amb aigua a la nevera la nit abans. A l'endemà canvieu l'aigua i deixeu-lo fins que tingui el punt de sal desitjat. Peleu els tomàquets i talleu-los a quadradets. Netegeu la ceba tendre i el pebrot i talleu-los a quadradets petits. Talleu l'albergínia escalivada a quadradets. Barregeu les verdures en un bol juntament amb el bacallà i amaniu-ho amb oli d'oliva, pebre, suc de llimona i sal (si cal). Deixeu-ho a la nevera un parell d'horetes perquè es barregin tots els gustos. Emplateu la esqueixada i decoreu-la amb olives i la crema de vinagre de Mòdena.

Notes:
  • l'esqueixada va quedar boníssima ja que l'albergínia escalivada li dona una amorositat excel.lent.
  • Es va agradar tant que durant l'estiu la vaig tornar a fer un parell de vegades més.
  • El bacallà era del LIDL, ja us m'hi parlat en altres ocasions.