dissabte, 29 d’agost del 2009

PASTIS DE FORMATGE AMB COTTAGE CHEESE


Voltant pels blocs que visito abitualment vaig anar a parar al bloc de la Cannella, La Zuccheriera on vaig veure aquest pastís la recepta del qual em va atraure per la seva senzillesa. Vaig anar al LIDL i en vaig comprar un parell de terrines de 200gr. El cottage cheese és un formatge fresc amb textura cremosa però granulada. Una terrina me la vaig menjar amb mel i l'altra la vaig fer servir per aquest pastís.


Ingredients:
  • 200 gr. de cottage cheese del LIDL
  • 110 gr. de farina
  • 60 gr. de sucre
  • 8 gr. de llevat Royal (mig sobre)
  • 60 gr. de mantega fosa
  • 150 gr. de llet (jo hi vaig posar crema de llet)
  • 3-4 c/s de coco ratllat (jo hi vaig posar la pell d'una llimona ratllada)
  • sucre glass per decorar
Elaboració:
Es baten els ous amb el sucre fins que quedin ben escumats. Es van afegint la resta d'ingredients i es va remenant. Finalment, s'afegeix el cottage cheese. Es posa a un motllo untat amb mantega i es cou al forn a 45 º durant uns 45 minuts. Quan és fred es desmotlla i s'espolça amb sucre glass.

Notes:
  • el pastís és molt fàcil i ràpid de fer i és bo de gust, a més, no és massa dolç
  • la textura no em va acabar de convèncer del tot perquè els granets de cottage cheese que es couen a la base del pastis queden com uns grans durs una mica desagradables.