diumenge, 28 de juny de 2009

RISOTTO DE BACALLA, CARBASSÓ I BOLETS


Encara que em costa, mica en mica em van agradant més els rissotos. Aquest que us presento avui ha estat pensat en base a ingredients que tenia disponibles en aquell moment.



Ingredients:
  • 400 gr. de bacallà salat
  • 2 cebes tendres
  • 2 carabassons
  • 1 pot de bolets variats
  • 1 litre de brou de pollastre
  • 280 gr. d'arròs
  • 1 got de vi blanc
  • 100 gr. de mantega
  • 100 gr. de formatge emmental
  • oli d'oliva
Elaboració:
El dia abans poseu el bacallà en remull i aneu-li canviant l'aigua fins que el tingueu al punt de sal desitjat.

Poseu un bon raig d'oli a una paella i sofregiu lleugerament el bacallà ben escorregut d'aigua. Retireu i reserveu. Ratlleu el carabassó i sofregiu-lo en el mateix oli del bacallà. Retireu i reserveu.
Talleu les cebes tendres ben petites i sofregiu-les en el mateix oli. Quan siguin llestes afegiu l'arrós i sofregiu-lo fins que sigui transparent. Afegiu un got de vi blanc i comenceu a remenar l'arrós. Quan s'hagi evaporat, aneu afegint el brou de pollastre mica en mica i seguiu remenant. Quan l'arrós sigui quasi llest afegiu el bacallà, el carabassó i els bolets i doneu unes voltes perquè s'integrin tots els ingredients. Quan l'arrós sigui cuit retireu-lo del foc i afegiu la mantega a trossets i el formatge i remeneu-ho fins que estigui tot be desfet.

Notes:
  • No poseu sal fins el final perquè entre el bacallà i el brou possiblement ja en tindreu prou.
  • El bacallà que hi fet servir és un que venen al LIDL que ja us hi comentat altres vegades. Ja ve a trossets esqueixats i surt a menys de 10 € el quilo
  • Els bolets eren d'un pot variatt de la marca BOLETUSl que fa bastant temps que vaig comprar al Caprabo.
  • Avui no tenia parmesà així que hi posat emmental ratllat i ha quedat força bo.

6 comentaris:

Francesc ha dit...

A mi els "risottos" em costen una mica. La seua textura és un poc difícil de pair. Els valencians som molt llepafils amb l'assumpte de l'arròs. Què hi farem...

Dolça ha dit...

A mi em passa com el Francesc, els rissottos em costen una mica, m'agraden més els arrossos a la cassola. Però aquest teu té molt bona pinta!
PTNTS
Dolça

manel ha dit...

veig que hi ha molta gent a la qual encara cal convèncer de les bondats del risotto, celebro que poc a poc t'afegeixis als convençuts :)

Manresa ha dit...

jo només l'he menjat de ceps i em va encantar, però mai l'he cuinat jo....és una asignatura pendent que aviat vui fer.

una abraçada

Iris ha dit...

Hola Pepin, acabo d'arribar a casa teva i m'he quedat encantada per les receptes tan bones que hi penges i per la teva força de voluntat per fer règim. Jo ara estic començant i se'm fa difícil, però bé, pensaré en tu i segur que m'animo! Salut!

La Cuina de Cal Pepin ha dit...

Gràcies a tots pels vostres comentaris.

Iris, jo ja fa temps que et segueixo i tambè m'encanten les teves receptes. La última sèrie de bocates que vas fer em van encantar.
Anims amb el règim, costa una mica però val la pena.

Salut,
Pepin