dimecres, 18 de març del 2009

LLENTIES VEGETARIANES ¡O NO!


Dijous passat a la secció cuinetes de El Món a RAC1, el mestre Fermí Puig va parlar de les llenties i vaig pensar que feia molt temps que no en feia. Ell va recomanar les llenties de Puy però jo a casa en tenia de Pardines, que surten molt bones. Antigament, les feia amb porc però des de fa no massa les faig només amb verdures i tot bullit, sense sofregit. Així, es perceb el sabor de les llenties molt millor.

Ingredients (4p):
  • 400 gr. de llenties pardines
  • 1 ceba de Figueres
  • 1 porro
  • 1 pastanaga
  • 1 carabassó
  • 2 alls
  • sal
  • oli d'oliva

Elaboració:
Poseu les llenties a una olla i cobriu-les d'aigua freda. Poseu-les a foc lent. Mentre aneu netejant i tallant a quadradets petits les verdures.
Quan fa uns 5 minuts que bullen les llenties (veureu que treuen una escuma bruta) les escorreu i les passeu sota el raig d'aigua freda fins que quedin ben netes. Amb aquesta operació aconseguireu que us surtin ben netes.
Torneu a posar les llenties a la cassola neta i cobriu-les d'aigua freda. Poseu-les a foc lent i quan bullin, afegiu les verdures i la sal. deixeu-les coure uns 30-40 minuts fins que siguin cuites.
Serviu-les al plat i poseu-li un raig d'oli d'oliva.

Nota: Per mi aquesta manera de fer les llenties es la mes sana i saborosa. Si no les voleu vegetarianes, quan faltin 15 minuts per acabar la cocció podeu afegir xoriço, botifarra negre, cansalada, salsitxes, etc., tot passat per la paella amb un raig d'oli.

3 comentaris:

Mercè ha dit...

Hola!! T'acabo de descobrir per un comentari que has deixat a un dels blogs amics que visito sovint! :) I com veig que tens molt bones receptes, t'afegeixo a favorits per anar-te seguint. :)
M'encanten les llenties! I aquestes, han de ser mooooolt bones!! :)

Pepin ha dit...

Hola Mercè,

Benvinguda a casa meva. Jo ja fa temp que et segueixo i que et tinc entre els favorits encara que no faig massa les teves receptes perquè sóc poc de dolços.

Salut
Pepin

Unknown ha dit...

Hola, soc en carles i vaig a provar la recepta......
bon Profit