dissabte, 7 de març del 2009

PA DE MOTLLE ITEGRAL AMB LLAVORS


Segueixo fent pa, bàsicament baguettes i xapates que ens agraden molt però ara tocava el torn de fer un bon pa integral de motllo. Mirant diferents blocs vaig triar com a base la recepta de Pan de molde multicereales con semillas del bloc Ma Petite Boulangerie i la vaig modificar al meu gust.

Ingredients:

Massa mare
100 gr. d'aigua
5 gr. sucre morè
130 gr. farina de força HARIMSA
25gr. llevat fresc Levital

Pa
150 gr. de llet
50 ml. d'oli d'oliva
10 gr. de sal
70 gr. farina de força HARIMSA
100 gr farina de blat integral
120 gr. farina de centè
2 c/s llavors de lli
2 c/s llavors d'amapola
2 c/s llavors de sèsam
2 c/s llavors de girasol

Elaboració:
Massa mare
Posar a la cubeta de la panificadora l'aigua, el sucre, la farina i el llevat. Posar el programa d'amassat i deixar-ho uns 10 minuts. Apagar la màquina i deixar-ho un parell d'hores. o fins que dobli el seu volum

Pa
A la massa mare afegir la llet, la sal, l'oli, la meitat de les farines, les llavors i la resta de les farines. Connectar el programa d'amassat, deixar-lo 1 hora i desconnectar la màquina. Col.locar la massa sobre el marbre enfarinat, donar-li forma rectangular i posar-la dins un motlle de cake engreixat amb oli. Tapar amb un drap i deixar pujar fins que dobli el volum que serà aproximadament en una hora.
Coure al forn precalentat a 190º durant una 40 minuts.

Nota:el pa ha quedat boníssim però la propera vegada el posaré en un motllo més gros perquè el pa em va sortir massa. Al posar el gratinador se'm va torrar una mica massa per sobre. La massa mare la vaig deixar tota la nit a la cubeta de la panificadora.

1 comentari:

Eva Flores ha dit...

Hola! Gràcies per triar una de les meves receptes com a referent. Tot un honor.
pt!
Eva
Ma Petite Boulangerie