dimecres, 8 de febrer del 2012

RESTAURANT CODIUM



Cada any amb la colla d'amics fem un Sopar de Nadal gastronòmic del que me n'encarrego jo d'organitzar. Aquest any el vam fer a principis de gener perquè al Nadal va ser impossible trobar una data amb suficient quòrum.

Després d'una selecció prèvia em vaig quedar amb 3 restaurants als que vaig demanar que em fessin propostes de menú degustació. Finalment vam ser 16 persones i vam triar el Restaurant CODIUM que està situat al carrer Villarroel, 88 entre Consell de Cent y Diputació.

El que vam menjar va ser:

 Escuma de tomàquet, all i oli i oli de porradell. Lleuger


Airbag d'ou amb cremeta de ceps. Excel.lent


Salmorejo de tomàquet de Montserrat amb olivada, bacallà fumat i ous de salmó. Excel.lent


 Vieira amb tinta de calamar, caldet d'alga codium i oli de picada. Bo.


Tataki de tonyina, salseta de soja, sèsam y gelat de wasabi. Excel.lent


Esturió amb cansalada ibèrica caramelitzada, salsa de botifarra negre i praliné de pinyons  (vaig fer la foto després de la primera mossegada). Fluix.


Caneló d'ànec d'aglà amb peres, salseta de canyella, caramel de ull de llebre
i núvol de parmesà. Molt bo.


Torrija de brioix caramelitzada, toffe de mel i gelat de fava tonka. Bo.


Escuma de crema catalana cremada. Imperceptible.


Pa industrial congelat però acabat de sortir del forn estava calentet i bo.

Vi blanc: Guilla (Costers del Segre): 16 Eur
Vi negre: Bru de Verdú (Costers del Segre): 20 Eur

Menú sense beguda: 35 Eur
Preu total amb vi, cafès i 8 maltes i gintonics: 53 Eur per persona

En resum un molt bon lloc per anar una colla gran a fer un menú degustació lleuger (costa trobar restaurants on et facin un menú degustació per tanta gent.

El menú degustació d'aquest restaurant és tot de tastets petits i no acaba amb un parell de plats més contundents però no vam sortir amb gens de gana.

Un punt a resaltar positivament és que están molt sensibilitzats i per això preparats per oferir el mateix menú degustació per a gent celíaca, com va ser el nostre cas: des de pa de blat de moro fins a una revisió global de tots els plats per adaptar-los específicament.

Servei eficient i amable encara que servir una taula de 16 persones una mica justa d'espai és complicat.

Jo li posaria un 15/20, apuntant una bona RQP.