diumenge, 20 de setembre del 2009

AMANIDA DE COUS COUS AMB LLENTIES Y ARROS INTEGRAL


Dijous passat vaig anar a una demostració de cuina e directe al espai del consum de Bon Preu. El Pep Nogué ens va fer magistralment 3 receptes de la última revista cuina publicada. Una de elles va ser Taboulé amb llenties i en ella m'hi basat per fer aquesta amanida, traient coses que no ens agraden, posant-ne algunes de collita pròpia i d'altres que el Pep Nogué ens va dir que també es podien posar. La recepta original la podeu trobar a la revista Cuina.

Ingredients:
  • 100 gr. de cous cous
  • 75 gr. de llenties pardines
  • 75 gr. d'arròs integral
  • 1 albergínia escalivada
  • 1 pebrot escalivat
  • 2 tomàquets madurs
  • 2 cebes tendres
  • 1 carabassó
  • julivert
  • oli d'oliva
  • el suc d'una llimona
  • sal i pebre
  • llavors de girasol
  • llavors de sèsam
  • llavors de poncella
  • tonyina amb oli (de la bona)
  • crema de vinagre de Mòdena
  • oli d'all i julivert per guarnir

Elaboració:
Hidrateu el cous cous amb aigua com indiqui el paquet. Bulliu les llenties una mitja hora, fins que estiguin cuites, coleu-les i refresqueu-les. Bulliu l'arrós una mitja hora, coleu-lo i refresqueu-lo. En un bol barregeu els tres components.
Piqueu a quadradets petits l'albergínia escalivada, el pebrot escalivat i els tomàquets pelats i sense llavors i tots cap al bol.
Talleu a quadradets la ceba tendre i el carabassó i passeu-los 5 minuts per una paella amb una mica d'oli i cap al bol.
Piqueu el julivert i cap al bol.
Remeneu-ho tot perquè els ingredients quedin ben barrejats i afegiu sal, pebre, oli d'oliva i el suc de la llimona. Deixeu-ho a la nevera.
Per muntar el plat, agafeu un cilindre d'emplatar i ompliu-lo amb l'amanida compactant-lo amb una cullera perquè tingui consistència.
A sobre poseu repartiu una culleradeta de cada una de les tres llavors, poseu un parell de trossos de llom de tonyina a sobre i adorneu amb la crema de vinagre de Mòdena i un cercol d'oli d'all i julivert.

Notes:
  • La recepta original portava cogombre, olives negres, menta i comí que jo no vaig posar.
  • La recepta original portava bacallà esqueixat que jo vaig substituir per la tonyina.
  • Jo vaig afegir l'arròs integral, l'albergínia escalivada, la ceba tendre, el carabassó i les llavors.
  • L'oli d'all i julivert el vaig fer seguint la recepta del Manel de Cuinar és generós que podeu trobar aquí.
  • Es pot fer la nit abans tapant el bol amb un paper de film
  • Realment bona i refrescant, ens va agradar molt.

3 comentaris:

Pity ha dit...

m encanta esta combinacion, adoro el cuscus, y las lentejas, pero nunca los habia comido juntos, tendre que probarlo asi, y con arroz integral, delicioso!

saludos desde londres,

pity

ANNAFS ha dit...

una bona recepta, i molt ben acompanyada amb les llavors. Ja tinc ganes de provar-la.

Cuinagenerosa ha dit...

molt bona recepta, no vaig veure l'original pero aquesta adaptació em sembla molt bona i atractiva, fins i tot sense el bonítol crec que funcionaria la mar de bé.