divendres, 3 d’abril del 2009

RISOTTO D'EMERGÈNCIA


Ja em perdonareu els puristes del Risotto però us proposo una recepta que en moments crítics (quan no tens brou del bo, quan no tens temps de sofregir la ceba, quan es presenta gent a casa a menjar sense previ avís, etc.) et soluciona la papereta i, sincerament, queda molt bona.

La gràcia del tema és utilitzar sopa de ceba de sobre per substituir el sofregit de ceba + el brou. Aquesta recepta i d'altres sortien al dors de la sopa de ceba de sobre de la marca Maggi. Ara fa molt temps que no en trobo i en compro de la marca Knorr. Us poso la recepta tal i com sortia al sobre i a les notes finals us poso les petites variacions que faig.


Ingredients:
  • 150 gr. d'arroç
  • 3 c/s d'oli d'oliva
  • 1 got de vi blanc
  • 1 litre d'aigua
  • 1 sobre de sopa de ceba
  • 100 gr. de xampinyons
  • 50 gr. de formatge ratllat
  • 25 gr. de mantega
  • julivert picat
Elaboració:
Dissoldre la sopa de ceba en un litre d'aigua freda i dissoldre-la be. Portar-la a ebullició. Netejar els xampinyons i saltejar-los.
Sofregir l'arroç en una paella amb l'oli. Afegir el got de vi blanc i quan s'hagi evaporat aneu afegint cullerots de sopa de ceba a mesura que l'arroç se'l vagi bevent. Aneu remenant l'arroç perquè vagi deixant anar el midó. Uns minuts abans de que l'arroç sigui cuit afegiu els xampinyons, la mantega, el formatge i remene-ho tot be fins que s'hagin desfet. Finalment tireu julivert picat i deixeu reposar un parell de minuts

Nota: Al risotto de la foto hi vaig posar mig pit de pollastre i uns 200 gr. de gambes pelades de La Sirena que vaig sofregir prèviament i vaig afegir al mateix temps que els xampinyons. Com que no tenia formatge parmesà vaig posar emmental ratllat. A partir de la recepta base podeu afegir el que volgueu o el que tingueu però sempre al final i prèviament cuit (unes salsitxes tallades a trossets, una llauna de bolets variats, unes cullerades de tomàquet fregit, una llauna d'escopinyes o musclos,..., etc.)

4 comentaris:

ANNAFS ha dit...

No he comprat mai sopa d' aquesta de ceba. Ja en compraré i així, quan no tingui massa temps ( i em passa sovint), podré fer aquest risotto que segur que està boníssim.

Cuinagenerosa ha dit...

aquesta sopa de ceba de sobre té moltes aplicacions que no són precisament consumir-la com a sopa de ceba. aquesta em sembla una bona idea per a un risotto ràpid i heterodox.

ANNAFS ha dit...

M' agrada el teu blog fet de receptes molt bones, casolanes, no massa complicades de fer. En el meu t'he deixat un petit reconeixement a la teva feina blocaire. Se el vols pots passar a recollir-lo, sinó, no passa res.
fis aviat.

Maria ha dit...

Pepin, encara més fàcil.. sofregeixes els xampinyons i un cop fets, hi barreges la sopa de ceba en pols i l'arros, hi dones unes voltes i li tires la mida d'aigua calenta que faci falta segons el tipus d'arros i ... fet !
Ui, la de joc que dona la sopa de ceba deshidratada.. jo la tinc sempre..