dimarts, 3 de març del 2009

CIVET DE CÉRVOL


Ingredients:
1kg. de tacs de cérvol
1/2 litre de vi negre
1 pastanaga
1 pórrec
1 ceba de figueres
1 cabeça d'alls
3 fulles de llaurer
2 branques de farigola
2 tomàquets madurs
2 cullerades d'all i oli
4 cullerades de romesco
1/2 got de vi ranci
oli d'oliva
sal i pebre

Elaboració:
El dia abans es posen els tacs de cérvol en un tupper i es salpebren. Se li afegeixen les verdures, excepte els tomàquets, tallades a trossos grossos, el llaurer, la farigola i el mig litre de vi negre i es deixa 24 hores en maceració a la nevera.
Es retiren les verdures i les herbes aromàtiques i es cola la carn recollint el vi en un recipient.
En una cassola fonda es posa oli d'oliva i quan és calent se li afegeix la carn i es sofregeix. Quan és rossa se li afegeix el vi negre i es deixa que vagi coent.
Es talla tota la verdura a trossets petits i es va sofregint en una paella amb un raig d'oli d'oliva, es pelen els tomàquets, se li treuen les llavors, es tallen a trossets i s'afegeixen a les verdures. Quan estan ben confitades se'ls hi afegeix el vi ranci i es deixa que redueixi. S'afegeixen les verdures a la carn i es deixa que vagi coent lentament tot junt fent xup xup. Aproximadament, trigarà 1 hora i mitja perquè la carn sigui tendre. Llavors se li afegeix l'all i oli i el romesco remenant perquè quedi ben integrat. Es rectifica de sal i pebre i ja ho tenim llest per menjar.

Nota: El romesco el tenia congelat. Si no teniu romesco, el podeu substituir per una picada. Com que era tard, l'all i oli el vaig posar comercial , de la marca Chovi, per mi el millor del mercat. Aquests guisats queden més bons d'un dia per l'altra

4 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Hola Pepin, quin gran cuiner ets! Atrevir-te amb el cérvol: macerar-lo, coure'l intentant que quedi un carn melosa i tova... en fi, quin priveligi aconseguir un guisat tan ben fet.
Estem d'acord amb tu que la marca Chovi és la millor del mercat!

Cuinagenerosa ha dit...

aquest plat ja són paraules majors, un civet és una preparació important i et queda magnífic. jo no hi he posat mai allioli ni romesco, però la idea em sembla molt suggerent.
respecte a l'allioli, a casa també gastem sovint chovi, però n'hi ha un altre superior, que venien al consum, però ara no el trobo, ja tinc la recomanació a punt de publicar quan esbrini on dimoni es pot trobar.

ANNAFS ha dit...

Hola!. Aquest civet fa una bona pinta...Jo no he cuinat mai cervol, crec que no sabria ni on trobar-ne.
El teu blog m' agrada molt. Jo també sóc molt aficionada a la cuina, sobretot a la cuina casolana.
Fins aviat

Pepin ha dit...

Manel, jo sóc un fan dl romesco i quan m'hi poso en faig quantitat i el congelo enporcions. Després m'agrada fer-lo servir com a substitut de la picada. Et recomano que quan facis un dels teus sensacionals arrossos de peix l'acabis amb un parell de cullerades de romerco. Veràs quina passada.

Anna, gràcies per visitar-me. Jo no et coneixia però ara mateix et visito.

Salut
Pepin